کتاب "زکات فطره" در آینده نزدیک منتشر می شود

روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) – حجت الاسلام علی اصغر رادحسینی گفت: با تلاش محققان پژوهشکده باقرالعلوم (ع) کتاب "زکات فطره" در آینده نزدیک منتشر می شود.
24 شهریور 1392

روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) – حجت الاسلام علی اصغر رادحسینی گفت: با تلاش محققان پژوهشکده باقرالعلوم (ع) کتاب "زکات فطره" در آینده نزدیک منتشر می شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام): مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) گفت: از آنجا که سوالات فقهی با گسترش علوم و ارتباطات افزایش چشمگیری پیدا کرده و امکان دسترسی به همه آن ها برای همه فراهم نیست، از طرفی وجود اصطلاحات و عبارت پیچیده فقهی در کتب و رساله های فقها و مراجع عظام، بهره مندی از آن را برای طبقات مختلف غیر مقدور کرده است، لذا وجود مجموعه هایی از آسان سازی احکام برای استفاده همگان، خصوصاّ طلاب و دانش پژوهان، دانشجویان و جوانان عزیز ضروری به نظر می رسد. که به لطف خداوند متعال در این راه اقداماتی در سال های اخیر صورت پذیرفته است.

این مدیر پژوهشی ادامه داد: گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در راستای ترویج و توسعه فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) اقدام به ایجاد سبک نوین و تازه ای در مباحث احکام و فقه نموده است.

مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با ارائه توضیحاتی در مورد کارهای انجام شده دربخش فقه و احکام این گروه گفت:در بخش فقه و احکام گروه، تلاش شده تا فقه شیعه در قالب درختواره فقهی به همراه سوالات گویا و روان امروزی طراحی و سعی بر این بوده است سوالاتی که غالباّ مکلفین به آن مبتلا هستند مطرح و از سوالات غیر ضروری پرهیز شود.

وی اظهار داشت: پاسخ این سوالات ازمنابع فقهی حضرات آیات عظام به ترتیب اولویت فقهی، توسط کارشناسان و پژوهشگران با دقت فراوان استخراج شده و چنانچه سوالی جواب نداشت از دفاتر مراجع استفتاء صورت گرفته است.

حجت الاسلام رادحسینی تصریح کرد: کتاب زکات فطره حاصل زحمات بی وقفه پژوهشگران و محققین بزرگواری است که با صرف ساعت ها تلاش خستگی ناپذیر این مجموعه را تهیه و امید دارند که مورد قبول خداوند متعال و تایید حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) قرار گیرد.

مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) خاطر نشان کرد: این کتاب شامل 242 سوال درباره بحث زکات فطره است که با درختواره ای بسیار منظم و علمی طراحی شده است.

وی افزود: لازم به ذکر است این درختواره که 68 عنوان اصلی و فرعی دارد به همراه سوالات بحث زکات فطره جهت دسترسی آسان مکلفین و مبلغین گرانقدر به جوابهای احتمالی شان در اول کتاب چاپ خواهد شد.

این مبلغ برجسته کشوری با تشکر از همکاران خود در این گروه یادآور شد: جا دارد در پایان از مجموعه پژوهشگران و همکاران محترمی که در بخش فقه و احکام گروه تبلیغ پژوهی در به ثمر نشستن این کتاب ارزشمند فعالیت داشته اند تشکر و قدردانی بعمل آورم.

اخبار

Powered by TayaShop